הותר לפרסום: הסתיים ניסוי מוצלח במערכת ההגנה "שרביט קסמים"

    קובי פינקלר No Comments on הותר לפרסום: הסתיים ניסוי מוצלח במערכת ההגנה "שרביט קסמים"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מערכת הביטחון הודיעה היום כי השלימה ניסוי מוצלח במערכת היירוט "שרביט קסמים" משדה ניסויים בדרום הארץ. מדובר בסדרת ניסויים מסכמת במערכת היירוט 'שרביט קסמים', לקראת הכרזתה כמבצעית במהלך 2016.

    בסדרת הניסויים נבחנו היכולות והביצועים של כלל מערכת היירוט 'שרביט קסמים', שנחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת המיירטים בעולם. 'שרביט קסמים', שתהווה חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית שמפתח משרד הביטחון, תאפשר (יחד עם המרכיבים הקיימים של מערך ההגנה מפני טילים של ישראל) להתמודד ביעילות רבה יותר עם האיומים על מדינת ישראל.

    בניסויים נבחנה יכולת המערכת במספר תרחישים, אשר מדמים את האיומים שעמן מתוכננת המערכת להתמודד. במהלכם שוגרו טילי מטרה, אשר נתגלו על ידי מכ"ם ה-MMR. המכ"ם העביר את הנתונים אל מרכז ניהול הירי, שחישב את תכניות ההגנה נגדם. מיירטי 'שרביט קסמים' שוגרו בהצלחה, ביצעו את כל שלבי הטיסה והשמידו את המטרות כמתוכנן.

    הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" הינה חברת רפאל, הפועלת בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"ם ה-MMR פותח ע"י אלתא- חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" מפותחת ע"י אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

    מערכת "שרביט קסמים" נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש על איומים מדויקים), וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ", ובכך לאפשר עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנגד איומים הצפויים בזירה.



    0 תגובות